23 april 2008

Bo Sundström & Frida Öhrn


Jag fick ett tips om att skivan med Bo Sundström (Bo Kaspers) och Frida Öhrn (Oh Laura) var värd att lyssna på. Så då gjorde jag det. Och det var den. Ibland kändes den lite halvtråkig, men överlag bra musik och mysiga röster.
Det jag inte visste då var att det är självaste Pär Lagerkvist som var textförfattaren. Fredrik Jonsson har tonsatt Pär Lagerkvists dikter och Bosse och Frida sjunger. Det funkar riktigt bra, men skivan har fått kritik för att vara lite väl slätstruken och jag kan hålla med om att den karakteristiska ångesten inte riktigt kommer till sin rätt. Men i övrigt vissång jag tycker om!


Kanske skulle läsa Dvärgen en gång till. Blev nästan lite sugen på att bråka med den patetiska lilla gubben igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, jag visst inte ens att två av mina favoritröster hade gett ut en skiva ihop! Den måste jag införskaffa! Kan du vara så snäll och maila mig, jag vill fråga om nått. mittlillahus@gmail.com

Related Posts with Thumbnails