2 mars 2007

Sverige Från Ovan

Tack Mamma och Pappa för att ni ger mig julklappar jag vill ha och för att ni i och med det fyller på mitt bokförråd!



Sverige Från Ovan är en fotobok med, kanske inte helt oväntat, flygbilder! Lars Bygdemark har åkt runt Sverige i ett flyplan och fotograferat vackra och annorlunda vyer. Det är roligt att se hur Sverige ser ut från ett annat perspektiv och förstå hur häftigt landskap vi egentligen har här! Men det häftigaste med den här boken, ur ett helt subjektivt perpsktiv, är att på sidan 246 är min sommarstuga med! Man ser till och med stugan... (Jag vägrar säga lantställe, det får ni stockholmare hålla på med själva...) Jag gillar också reningsdammar byggda som hjärtan, vinterskogar sedda direkt uppifrån och en tunnsådd granplantage, också på vintern... Självklart är det extra roligt att Söderhamn förärats med ännu en bild på sidan 283!

Boken är tung som f-n och får inte plats någonstans i bokhyllan, men det är värt det! Låna på biblioteket om ni inte vill lägga ut pengarna!
"Rönnskär från båten"

Beställ:

Bilder: Boken från Bokfynd och Rönnskär egen

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails