19 februari 2007

Tanken

Ex Libris är ett bokägarmärke och betyder rätt översatt från latin ungefär "böcker från" eller "ur biblioteket från". Ex Libris Cia betyder alltså - Böcker Från Cia.

Böcker är ett av mina stora intressen, men tyvärr hinner jag inte lägga så mycket tid på dem som jag skulle vilja. Min förhoppning är därför att jag genom den här bloggen kommer bli tvungen att ta mig tid!

Min tanke är att jag först och främst ska dokumentera den litteratur jag har, mest för att jag har ett obotligt beroende av listor och listande av alla slag... Men också för att jag (och andra) ska kunna se vad jag har i bokhyllan. Kanske är en presentation av vad jag helst väljer att lägga mycket tid på det det bästa sättet att beskriva mig själv?

Förutom att göra ett register kommer jag också att försöka kommentera det jag läser, och har läst! Jag vill väldigt gärna pracka mina favoritböcker på alla jag kan få tag i och är inte det här det bästa sättet att nå ut på? Jag kan ju inte direkt skicka in en recension till DN...

Med all säkerhet kommer jag också att kommentera en mängd andra saker som direkt, eller indirekt eller inte alls har med böcker att göra!

Det här var målet med bloggen, nu ska jag försöka uppnå målet att klara tentan på torsdag innan jag påbörjar det här projektet.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails