28 februari 2007

Narnia



Häromdagen gjorde jag Astrid Lindgrentestet på DN Kultur och idag har jag gjort ett likadant Narniatest! Det här var jag däremot lite bättre på och hade 7 rätt av 9!


Narnia-serien har jag läst igenom några gånger och fast några av böckerna är ganska konstiga är de andra helt underbara! Barnunderhållning på hög nivå, men jag tror att man eventuellt uppskattar dem ännu mer som vuxen. Just nu står böckerna hemma hos mamma och pappa och om min bokhylla inte vore så full skulle jag ta hit dem och läsa om dem igen! Men jag har en hög trave olästa böcker som ligger på nattduksbordet som nog ska läsas först. Narnia kanske får bli sommarläsning istället.

Den första nyinspelade filmen som grundar sig på böckerna producerad av Disney, Häxan och Lejonet, kom 2005. Nästa film kommer 2008 och blir Caspian, Prins av Narnia som egentligen är den fjärde i den kronologiska ordningen. Klara för film är också Kung Caspian och Skeppet Gryningen samt Silvertronen, nummer 5 respektive 6 i ordningen.



Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails